Rozdíly typů pneumatik
Pneumatiky jsou z výroby přizpůsobeny různým teplotním podmínkám a výroba pneumatik uzpůsobuje různé priority pro správné chování pneu. Výrobní technologie zajišťují ty nejlepší jízdní vlastnosti jak pro letní pneumatiky, tak i pro zimní pneumatiky. Výjimku tvoří celoroční pneumatiky, jejichž směs a charakter dezénu je předurčen pro jízdu v mírných, městských, podmínkách. LETNÍ PNEUMATIKY: jsou oproti zimním pneumatikám tvrdší. Tato tvrdost je dána výrobním postupem a přísadami a rovněž nižším podílem přírodního kaučuku oproti zimním pneumatikám.
Řidič automobilu se snaží jezdit tak, aby mu pneumatiky vydržely co nejdéle, tedy aby se mu co nejméně opotřebovaly. Co nejmenší opotřebení = co nejdelší životnost.
Čím kratší brzdná dráha, tím menší riziko dopravní nehody. Tvrdší směs letních pneumatik na jednu stranu prodlužuje brzdnou dráhu oproti zimní pneumatice, na stranu druhou vyšší adheze při vyšších letních teplotách je tím správným aspektem pro zkrácení brzdné dráhy u letní pneumatiky.
Na voze musí být vždy jen jeden rozměr pneumatik (není-li v TP uvedeno jinak). Dále platí, že pneu na každé ose vozu musí být totožné. V praxi to znamená, že pneu vepředu (vzadu) musí být stejné, ale nemusí být totožné s pneu vzadu (vepředu). Na kombinaci letních a zimních pneu nezáleží. Při použití pneumatik na voze 4x4 musí být všechny pneu stejné.
Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Více informací